آموزش ضبط صدا در ایزابل

سه شنبه 5 فروردين 1399
19:18
fatemeh

در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به ضبط صدا در ایزابل می پردازیم ، از این صدای ضبط شده در IVR و Announcement ها استفاده خواهد شد.

به چه علت در ایزابل از صدا های ضبط شده استفاده می کنیم

در سیستم های تلفنی تنها راه تعامل مخاطب از طریق صدا است برای اینکه خطایی را نشان دهیم و یا کاری را به مخاطب محول خدمات ویپ کنیم از صدا ها استفاده می کنیم ، به صورت پیش فرض صدا های زیادی در ایزابل وجود دارد که شامل خطا ها و پیام های ثابت و اعداد می باشد ، البته این صدا ها به صورت اینگلسی ضبط شده اند .

این فایل های صوتی در مسیر/var/lib/asterisk/sound/enمی باشند البته ایزابل از زبانهای دیگری هم پشتیبانی می کند

در جلسه های بعدی مجموعه آموزش ایزابل نحوه فارسی سازی تمام پیام ها را توضیح خواهیم داد

در حال حاضر می خواهیم صداهای اختصاصی خودمان را روی ایزابل قرار دهیم

فرمت ها قابل پشتیبانی توسط ایزابل

ایزابل از فرمت های زیادی از صدا پشتیبانی می کند ولی فرمتی که استاندارد ترین حالت می باشد و توسط اکثر سیستم ها قابل پخش است فرمت Wav می باشد البته با کدینگ PCM شانزده بیتی و نرخ ۸۰۰۰Hz .

توجه داشته باشید هر چند ایزابل از کدینگ های ۳۲ بیتی و نرخ ۱۹۲khz پشتیبانی می کند و در سیستم های تلفنی این مقدار کیفیت صدا قابل انتقال نیست و فقط باره پردازنده را بیشتر می کند.

چگونه یک صدای جدید به ایزابل اضافه کنیم

به دو روش می توان به ایزابل صدا اضافه کرد

۱- آپلود فایل ضبط شده

در این روش کافی است از تنظیمات PBX به زیرمنوی System Recordig وارد شویم

فایل مورد نظر خود را ابتدا به فرمت قابل آموزش ویپ پذیرش ایزابل تبدیل می کنیم سپس از طریق پنل وب فایل خود را آپلود می کنیم در هنگام آپلود به هیچ وجه صفحه را بارگذاری مجدد نکنید.

بعد از اتمام بار گذاری نام فایل در قسمت Name this Recording به نمایش در می آید می توانید آن را ویرایش کنید و یا همانطور رها کنید و روی دکمه Save کلیک کنید.

آموزش اضافه کردن صدای جدید به ایزابل

۲- ضبط صدا از طریق گوشی تلفن

در صورتی که خودتان قصد ضبط کردن صدا داشته باشید لازم نیست آن را توسط دستگاه دیگر ضبط کنید سپس خدمات VOIP آن را به فرمت مورد قبول ایزابل تبدیل کنید و در آخر بار گذاری کنید. ایزابل همه این کار ها را برای شما انجام خواهد داد.

کافی است در صفحه System recording در جعبه متنی که در شکل زیر نمایش داده شده است شماره داخلی ای را که می خواهید صدا توسط آن ضبط شود را وارد کنید

و روی دکمه Go کلیک کنید. خواهید دید که هیچ اتفاقی نمی افتد ولی کافی است تلفنی که داخلی آن را وارد کرده اید برداشته آموزش VOIP و کد *۷۷ را شماره گیری کنید و بعد از شنیدن صدای بوق اقدام به ضبط کنید و در پایان ضبط کلید # را فشار دهید . مراحل کار توسط راهنمای صوتی به گوینده اعلام خواهد شد.

بعد از آن کافی است یک نام برای صدای ضبط شده در فیلد Name this Recording انتخاب کنید و روی دکمه save کلیک کنید

فایل های ضبط شده و یا بارگذاری شده در ایزابل در منوی سمت راست قابل مشاهده هستند

آموزش ضبط صدا با ایزابل

مسیر فایل های صوتی ضبط شده در ایزابل

در صورتی که لازم باشد فایل های صوتی را از روی ایزابل بردارید . باید مسیر ذخیره شدن فایل ها در سیستم عامل را بدانید

فایل های ضبط شده و یا بارگذاری شده در system recording همگی در مسیر /var/lib/asterisk/sound/customذخیره می شوند


[ بازدید : 77 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به VoiPing است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]